Tue06192018

Last updateSun, 17 Jun 2018 11am

Font Size

Profile

Menu Style

Cpanel
Back You are here: Home Hutbe Esad ef. Bajić Hutba: Radosna vijest i milost svim svjetovima

Hutba: Radosna vijest i milost svim svjetovima

Hvala Allahu dž.š., zahvalom dostojne samo Njemu, Gospodaru svjetova, Stvoritelju nebesa i zemlje, davaocu tmine i svijetla, i neka je salavat i selam na našeg Poslanika a.s., na njegovu časnu porodicu, časne ashabe i dobre istinske robove Njegove.

Poštovani džema’ate, nijeteći da i naredne hutbe govorim na ovu temu, u današnjoj ću  napraviti uvod u govor o životu Poslanika islama, Muhammeda s.a.v.a.s.

Mi govor o životu Poslanika islama uglavnom započinjemo govorom o njegovom blagoslovljenom rođenju, ili eventualno sa stanjem u Arabaiji neto prije nego se  Poslanik rodio. Historijski međutim, o Poslaniku Muhammedu možemo, a za potpunije shvatanje njegove poslaničke i sveukupne misije i trebamo, govoriti od prije stvaranja prvog čovjeka, Adema. a.s..

Prenosi se da je Poslanik Muhammed a.s. rekao:

Imam Buhari u Et-Tarihul-kebiru bilježi da je jedan ashab upitao: «Allahov Poslaniče, kada si bio Vjerovjesnikom?», pa je odgovorio: (كنت نبيا وآدم وبين الروح والجسد) Bijah vjerovjesnikom dok Adem još bijaše u rasponu između duše i tijela.[1] Imam Tirmizi bilježi da je Ebu-Hurejre, radiallahu anhu, upitao: «Allahov Poslaniče, kada je tebi bilo potvrđeno vjerovjesništvo?», pa je odgovorio: (وَآدَمُ بَيْنَ الرُّوحِ وَالْجَسَدِ ) Dok Adem bijaše između duše i tijela.[2]

Imami Ahmed bilježi ovaj hadis:

إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَخَاتَمُ النَّبِيِّينَ وَإِنَّ آدَمَ لَمُنْجَدِلٌ فِي طِينَتِهِ وَسَأُنَبِّئُكُمْ بِتَأْوِيلِ ذَلِكَ دَعْوَةِ أَبِي إِبْرَاهِيمَ وَبِشَارَةِ عِيسَى قَوْمَهُ وَرُؤْيَا أُمِّي الَّتِي رَأَتْأَنَّهُ خَرَجَ مِنْهَا نُورٌ أَضَاءَتْ لَهُ قُصُورُ الشَّامِ وَكَذَلِكَ تَرَى أُمَّهَاتُ النَّبِيِّينَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ

Ja sam bio Allahov rob, u matičnoj knjizi, pečat vjerovjesnika, a Adem još nije bio podignut iz svog blata. Objasniću vam to. Ja sam dova moga oca Ibrahima, ja sam nagovijest Isaa njegovu narodu i ja sam san moje majke koja je usnula kako je iz nje izašlo svjetlo na kojem su blještali dvorci Šama. Takve snove imaju i majke drugih vjerovjesnika, Allahov blagoslov neka je na njima.» [3]

«(لَوْلاَكَ لَوْلاَكَ لَمَا خَلَقْتُ الأَفْلاَكَ) Da nije tebe, da nije tebe, ja ne bih stvorio svjetove.» el-Adžluni kaže da su ga muhaddisi ocijenili apokrifnim, a zatim dodaje: «Ja smatram da, ako to i nije hadis, značenje mu je potpuno ispravno (sahih).»[4]

Hakim je zabilježio ovaj hadis:

لما اقترف آدم الخطيئة قال يا رب أسألك بحق محمد لما غفرت لي فقال الله يا آدم وكيف عرفت محمدا ولم أخلقه قال يا رب لأنك لما خلقتني بيدكونفخت في من روحك رفعت رأسي فرأيت على قوائم العرش مكتوبا لا إله إلا الله محمد رسول الله فعلمت أنك لم تضف إلى اسمك إلا أحب الخلقإليك فقال الله صدقت يا آدم إنه لأحب الخلق إلي ادعني بحقه فقد غفرت لك ولولا محمد ما خلقتك

«Nakon što je Adem učinio grijeh molio je: ‹Gospodaru, tražim Ti pravom Muhammedovim, samo mi oprosti.› Upitao ga je: ‹Ademe, kako ti znaš za Muhammeda, a nisam ga stvorio (lem ahlukhu).› Odgovorio je: ‹Gospodaru, kada si me stvorio Rukom Tvojom i udahnu u mene od/iz Duha Tvog podigao sam glavu i vidio na stupovima Arša napisano LA ILAHE ILLALLAH MUHAMMEDUN RESULULLAH, znao sam da si Svome imenu dodao ime najmilijeg Ti stvorenja.› Rekao mu je: ‹Istinu si rekao, Ademe. Uistinu, on Mi je najmilije stvorenje i kada si Mi zatražio njegovim pravom, Ja sam ti oprostio i da nije Muhammeda ne bih te ni stvorio (ولولا محمد ما خلقتك).»[5]

- Poslanik, s.a.v.a.: “Ja sam poglavar ljudskog roda, i to nije nikakvo hvaljenje.” (hadis)

- Ja sam predvodnik poslanika, i to nije hvaljenje, ja sam pečat poslanstva, i to nije hvaljenje, i ja sam prvi zagovornik i prvi čije se zagovorništvo prihvata, i to nije nikakvo hvaljenje.

-“Allah, s.v.t., nije stvorio bolje stvorenje od mene, niti je koje stvorenje kod Allaha plemenitije od mene.

 

 

Nemam želju da ulazim u dublju filozofiju poruka intencija o onih smislova koji isijavaju iz ovih hadisa, no želim ih navesti kako bi smo svoju misao o Poslaniku bar donekle smjestili u dimenzije prave poslaničke slike, da tako kažem, jer, na žalost postoje određeni ljudi koji možda iz sasvim lijepih namjera ponekad Poslanikovu ulogu , bar kako ja razumijem islam, svode previše na ljudsku, običnu, svakodnevnu mjeru nas samih, a Poslanik islama je bio iznad toga, u nastavku hutbe I hutbama koje, inšaAllah slijede, ću to pokušat i dokazat, jer-Ne smijemo zanemariti značaj, deredžu i ugled Allahovih poslanika i evlija kod dragoga Allaha i prema njima se odnositi bez dužnoga poštovanja.Primjer za ovo je, baš spomenuti odnos prema Resulullahu, Muhammedu, alejhisselam, za koga nam Kur'an jasno kaže da pred njim ne smijemo ni glas povisiti da nam dobra djela ne bi bila poništena, a da to i ne primijetimo:

O vjernici, ne dižite glasove svoje iznad Vjerovjesnikovoga glasa i ne razgovarajte s njim glasno, kao što glasno jedan s drugim razgovarate, da ne bi bila poništena vaša djela, a da vi i ne primijetite. One koji utišaju glasove svoje pred Allahovim Poslanikom - a to su oni čija je srca Allah prekalio u čestitosti - čeka oprost i nagrada velika. Većina onih koji te dozivaju ispred soba nije dovoljno pametna. A da su se oni strpjeli dok im ti sam iziđeš, bilo bi im bolje, a Allah prašta i samilostanje.” (49:2-5);

 kao i to da mi ne možemo biti pravi vjernici sve dok iz srca ne izbrišemo svaki trag nezadovoljstva njegovom odlukom:

 “I tako Mi Gospodara tvog, oni neće biti vjernici dok za sudiju u sporovima međusobnim tebe ne prihvate i da onda zbog presude tvoje u dušama svojim nimalo tegobe ne osjete i dok se sasvim ne pokore.” (4:65)

 A svemu ovome svojevrstan pečat daju vjerodostojni hadisi koji nas poučavaju da nećemo biti pravi vjernici sve dotle dok nam Resulullah, Muhammed, alejhisselam, ne postane draži i od naše djece, i od naših žena i najbliže rodbine, i od nas samih.

Vratiću se  prvotnoj tmei naše današnje huteb: Dakle, vidjeli smo kroz hadise neke obzire Poslanika islama koji sežu u predzemaljske dimenzije, predhistoriju rekao bih.

Krenimo dalje.

Adem a.s. je spušten iz Dženneta i našao se na zemlji. Moli Gospodara za oprost, za susret sa svojom družicom hazreti Havom. Allah nas obavještava u časnoj Knjizi:

"Gospodaru naš", rekoše oni, "sami smo sebi nepravdu učinili i ako nam Ti ne oprostiš, sigurno ćemo biti izgubljeni." (7:23)

"I Adem primi neke riječi od Gospodara svoga, pa mu On oprosti; On, doista, prima pokajanje; On je milostiv.

U predanju od Bejhekija u djelu "Dokazi vjerovjesništva"  navodi se od Omera ibnul-Hattaba da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: - Kada je Adem učinio grijeh, rekao je: "Gospodaru moj, molim Te hakom Muhammeda da mi oprostiš!" Allah Uzvišeni mu je rekao: "Ademe, kako znaš za Muhammeda prije nego sam ga stvorio?" On je kazao: "Gospodaru moj, kada si me stvorio, podigao sam glavu i na stupovima Arša vidio sam napisano: 'Nema drugog boga osim Allaha; Muhammed je Allahov poslanik', a znao sam da Ti nećeš, uz Svoje ime, dodati drugo do ime Tvog najdražeg stvorenja." Allah Uzvišeni je rekao: "Istinu si kazao, Ademe. On je Meni najdraže stvorenje. Kada Me zamoliš njegovim hakom, oprostit ću ti, jer da nije Muhammeda, ni tebe ne bih stvorio." Prenosi El-Hakim i navodi da je sahih.

Historijski rast ljudskoga roda se ostvarivao, poslanička izaslanja su slijedila jedno za drugim. Adem, Idris, Nuh, Hus… Ljudska vrsta, sklapa saveze s Bogom a historija bijlježi određene znakove, simbole tih saveza.  Pogledaj kakvi su samo znakovi sklopljenih saveza bili: Ademova jabučica , Nuhova duga , Ibrahimovo obrezanje , Salihova ”kamila koja iz stijene izlazi” , Musaove ploče sa ”Dekalogom” , Isaova ”Knjiga ljubavi” (tj. Indžil, Jevanđelje) i Muhammedovo iskreno i konačno ”La ilaha illa ‘llah”.

Ovo su samo neki znakovi minulih poslaničkih misija, a koliko ih je još nepomenutih. Svaki od ovih znakova je tako mudro i skladno utkan u onaj posljednji znak vjere: ”La ilaha illa ‘llah”, koji istodobno predstavlja puninu i dovršenje svega Božjeg objavljenja i svih poslaničkih misija. Dakako, to je posve razumljivo, kada se pouzdano zna da je svaki Božji glasnik objavljivao samo jednoga Boga, koji je Ishodište i Utok svega života, a svako poslanje je bilo mudro i dalekovidno navještenje i utiranje puta za dolazak najodabranijeg Božjeg Poslanika, koji će biti dovršitelj, punina i univerzalni znak milosti i stalne Božje providnosti.

I KROZ POSLANSTVO nagovještavan je dolazak Poslanika islama:

…koji će slijediti Poslanika, Vjerovjesnika, koji neće znati ni da čita ni da piše, kojeg oni kod sebe, u Tevratu (Tori) i Indžilu (Jevanđelju), zapisana nalaze… 

…on je spomenut u knjigama poslanika prijašnjih. (Kur’an, 26, 196)

Koliko samo poslanika prije njega, sa punim žarom u srcu, ispunjeni tajanstvenim šapatom pouzdanog Džibrili Emina, naviješta živo Ime Božje, u malaksalu i nevjernu ljudsku dušu uvijek iznova zasađuju radost i nadu o skorom dolasku Poslanika-dovršitelja svega Božjeg poslanja i objavljenja.

Navještajući i nestajući sa povijesne scene, sa živim Imenom Božjim u srcu i nepokolebljivom vjerom u duši, napuštali su ovaj svijet, i pod Božjom providnosti stvarali su duhovnu jezgru za univerzalni duhovni genij buduće krajnje uspješne misije Poslanika islama, čije ime je naviještao sami Bog tijekom svog hiljadugodišnjeg slanja Božanskih glasnika, Muhammeda, sina Abdullah ibn Abdul Mutaliba i Amine.

´O Vjerovjesniče, Mi smo te poslali kao svjedoka i kao donosioca radosnih vijesti i kao poslanika koji opominje.´ (El-Ahzab, 45)

…i Ja sam te za Sebe izabrao… (Kur’an,  20,41)

…i Ja sam učinio da te svako voli i da rasteš pod okom Mojim.(Kur’an, 20,39),

Sam naziv Indžil – Evanđelje znači ”radosna vijest”, muštuluk. Radosna vijest, jeste najava dolaska posljednjeg  Božijeg poslanika, koju je saopštio Isa a.s. kao jedan od ciljeva svoje misije. O tome Kur’an kaže:

„A kada Isa sin Merjemin reče: „O sinovi Israilovi, ja sam vam Allahov poslanik, da vam potvrdim prije mene objavljeni Tevrat, i da vam donesem radosnu vijest o poslaniku čije će ime biti Ahmed“ (Saff, 6. ajet.)

U komentaru ovog ajeta Ibn Kesir navodi: ”tj. Tevrat je donio radosno navještanje mene i ja potvrđujem ono što je on navijestio, a ja donosim radosnu vijest o onome koji će doći poslije mene, a to je Poslanik, Vjerovjesnik, Arap, koji neće znati ni čitati, ni pisati, iz Meke, po imenu Ahmed. Isa, a.s., pečat je vjerovjesnika iz redova Benu-Israil, a onda, onu okruženju sinova Israilovih obznanjuje radosnu vijest o Muhammedu, s.a.v.s., Ahmedu,koji je pečat vjerovjesnika i poslanika i poslije koga niti vjerovjesništva, niti poslanstva.’

Jedan citat u današnjoj Bibliji glasi:

“Podignut ću im poslanika između njihove braće, kao što si ti. Stavit ću Svoje Riječi u njegova usta, da im kaže sve što mu zapovjedim. A ne bude li tko poslušao Mojih Riječi što ih Poslanik bude govorio u Moje Ime, taj će odgovarati preda Mnom.” Ponovljeni zakon (18:18)

Poznati islamski daija, Ahmed Didat iznosi niz argumenata koji govore da se navedeni citat odnosi upravo na Muhammeda a.s.

U Ivanovom Evanđelju koje Crkva priznaje, postoje dijelovi koje govore o posljednjem poslaniku:

„Ako mene volite držati ćete se mojih naredbi, a ja ću se moliti Ocu i On će vam dati drugog Utješitelja koji će biti s vama zauvijek.“

Riječ – utješitelj – na grčkom jeziku se kaže parakletos, dok se pohvaljeni, hvaljeni, kaže – praklete – što je značenje imena Muhammed. Po nekim istraživačima, ovdje je došlo do zamjene slova prilikom prevoda, ali i ovakav prevod dovoljno govori i asocira na Muhammeda a.s., jer on je šefatdžija – onaj koji se zauzima za ljude i kome će se ljudi obraćati, koji će ljude tješiti.U Evanđelju po Barnabi, koji je bio Isaov učenik i čije je Evanđelje postojalo do koncila u Nikeji, kasnije pronađeno i do danas sačuvano, a koje Crkva ne priznaje, govori se o Muhammedu a.s. na preko trideset mjesta, i spominje se imenom Ahmed ili Muhammed.U povijesti islama često se navodi i slučaj Selmana el- Farisijja, koji je služio određen broj sveštenika, te su ga upravo oni uputili na posljednjeg  Božijeg poslanika, kazavši mu njegov opis i osobine po kojima će ga prepoznati. Njegova želja da vidi i upozna posljednjeg Poslanika, bila je tolika da je žrtvovao sve imetka što je imao kako bi došao do Medine. Mada je pošteno platio svoj put do Medine, pretvoren je u roba, ali je sve strpljivo podnosio nebi li upoznao Poslanika, što se i desilo nakon Hidžre, kada je nakon raspoznavanja poslaničkih osobina i znakova primio islam i ispričao svoj životni put Poslaniku a.s. i ashabima.

Čakk i u svetoj knjizi Hindusa “Bhavishya Purana” nalazimo sljedeće odlomke:”Pojavit će se duhovni Učitelj, stranac sa svojim drugovima. Zvat će se”Pohvaljeni”… O, ponosu čovječanstva, stanovniče pustinje! Okupio si veliku silu da ubiješ Sotonu, a sam si zaštičen od neprijatelja.”(Khand 3, Adhya 3, Shalok 5-8).I u svetoj knjizi stare perzijske vjere “Dasatir” (14) čitamo: “Kad Perzijanci nisko padnu u ćudoređu, rodit će se čovjek u Arabiji čiji će sljedbenici oboriti njihov prijesto i vjeru. Naduti moćnici Perzije bit će savladani. Kuća koja je bila sagrađena, i u kojoj su mnogi kipovi postavljeni, biće očišćena od njih, i ljudi će se njoj usmjeravati za vrijeme molitve. Njegovi će sljedbenici pokoriti gradove Perzije i okolo nje. Ljudi će se izmiješati među sobom. Časni ljudi Perzije i drugi pridružit će se njegovim sljedbenicima.”

Pri pisnaju knjige “Dokazi za razumom obdarene (1999.g.) naveo sma podatak kojis ma našao kod nekih naših daija u Americi u kom s ekaže:

Pundit Vedaprakash Upadhyay, Indijski profesor, u njegovoj knjizi, tvrdi da opis “Avator-a”,uzet iz indijskih svetih knjiga, odgovara Allahovom Poslaniku Mohammedu e. Nedavno je u Indiji objavljena knjiga, koja objelodanjuje ove činjenice. Autor ove knjige (Pundit Vedaprakash Upadhyay) je naučnik i poznati Indijski profesor. Knjiga se zove “Kalki Avatar“. Autor je Brahmin Indijac, Bengali porijekla. On je naučni istraživač u Allahabad Univerzitetu. Poslije nekoliko godina istraživanja, Pundit V.U. je objavio ovu knjigu, i ne manje od osam učenjaka (brahmina), su potvrdili i posvjedočili, da su njegova obrazloženja autentična. Prema njihovom vjerovanju Indijci očekuju “vođu” po imenu Kalki Avatar. Međutim, njegov opis izložen u indijskim svetim knjigama, ukazuje jedino na Allahovog Poslanika Muhammeda s.a.v.s

Autor navodi sljedeće, jasne dokaze iz Veda i drugih svetih knjiga Hinduizma (indijske religije), kao dokaze svoje tvrdnje:

1. U Puranas (indijska sveta knjiga) piše, da će Kalki Avatar biti poslednji Allahov poslanik u ovom svijetu. On će biti vođa za cijeli svijet i za sve ljude.

2. Prema indijskoj religiji, Kalki Avatar će biti rođen na ostrvu i to u arapskom regionu.

3. U indijskim knjigama, imena oca i majke Kalki Avatar su: VISHNUBHAGAT i SUMAANI. Ako ispitamo značenja ovih imena dolazimo do veoma interesantnih zaključaka. VISHNU (znaci BOG) + BHAGAT (znači ROB) = Rob Allahov ili ABDULLAH na arapskom, što je ime Poslanikovog e oca. SUMAANI (znači mir i smirenost) a AMINA (na arapskom) znači MIR i SMIRENA, što je je ime Poslanikove e majke.

4. U indijskim religioznim knjigama je spomenuto da će glavna hrana Kalki Avatar biti hurme i masline, i da će on biti najpoštenija i najiskrenija osoba u regionu. Bez ikakve sumnje, Allahov Poslanik Muhammed e je bio poznat po tim, istim kvalitetima.

5. Spomenuto je u Vedas (indijska sveta knjiga) da će rođenje Kalki Avatar biti u časnom i poznatom klanu (porodici). To odlično odgovara porodici Kurejš, kojoj je Poslanik pripadao.

6. Bog će učiti Kalki Avatar, preko Njegovog kurira (anđela) u pećini. Allah je učio Poslanika Muhammeda e preko meleka Džibrila u pećini Hira.

7. Bog će snabdjeti Kalki Avatar sa veoma brzim konjem, da ga jaše i obiđe cio svijet i sedam nebesa. Ukazuje na “burraq” (konj) i Mi’radž, noć u kojoj je Poslanik Muhammed putovao kroz sedam nebesa.

8. Bog će pomoći Kalki Avatar sa Njegovom pomoći. Ovo je posebno dokazano u bici na Bedru (Allah je poslao meleke da pomognu vjernicima)

9. Druga zapanjujuća činjenica o Kalki Avatar, je da će on biti rođen 12-og datuma u mjesecu. Znamo da je Poslanik Muhammed e rođen 12-og rebbi ul-evvela po hidžretskom kalendaru.

10. Kalki Avatar bi trebao biti odličan jahač konja i mačevalac. Autor ovde podvlači Indijcima, da su dani konja i mačeva prošli i da je današnje vrijeme – vrijeme revolvera i raketa. Pa bi bilo smiješno, očekivati da Kalki Avatar bude odličan jahač i mačevalac.

 

U Tevratu, koji je objavljen Musau, alejhisselam, a koji je poslije iskrivljen, stoji sljedeće: „On je mubarek čovjek čija su djela vrijednija od ostalih a njegov šefaat-zauzimanje je jedinstveno. Miljenik je siromašnih, upućivač bogatih. On je ljepota nad ljepotama, čistota nad čistotama. U govoru je blag, u raspodjeli dobara pravedan, te u svakom postupku ispravan. Prema nevjernicima je oštar i istrajan. Poštuje starije a prema mlađima je blag i milostiv. Zahvaljuje se i na sitnom dobročinstvu. Smijeh mu je bio blag, nikako napastan i glasan. Bio je ummijj, sve mu je objavljeno iako nije čitao niti pisao. On je Allahov poslanik. Nije bio loše naravi niti bezosjećajan. U govoru nije bio grlat. Pripadnici njegova ummeta su lijepe ćudi i Allahovo ime spominju u odabranom društvu. Mujezini sa munare pozivaju vjernike  koji uzimaju abdest i klanjaju namaz. U namazu ravnaju safove, i stoje jasno poredani. Uvečer se njihov zikr čuje poput zujanja medonosnih pčela. Rodit će se u Mekki. Upravljat će svim mjestima od Medine do Šama. Ime mu je Muhammed a dao sam mu i ime „Mutevekkil.“ Ostat će na zemlji sve dok ne prokaže lažne vjere i uspostavi vjeru u Istinskog  Boga. On poziva narod Istini, njegovim bereketom progledaju oči koje ne vide, a pročuju uši koje do tada nisu čule. Sa srca se skida koprena…“

 

U Zeburu koji je objavljen Davudu, alejhisselam, a koji je također kasnije iskrivljen se navodi:„On je uvijek raširenih ruku i blage naravi. Nikada se ne srdi. Izuzetno je ljubazan, lijepog i nurli lica i umiljatog glasa. On je lijek za ljudska srca. Više plače nego što se smije. Malo spava a puno razmišlja. Njegova pojava je prijatna i lijepa. Njegove riječi plijene srca, i privlače duše… O voljeni! Izvuci svoj mač himmeta (služenja i truda) i stani na mejdan kafirima (nevjernicima). Lijepim govorom učini da Me robovi veličaju i zahvaljuju Mi. Glave nevjernika će se pognuti pred tvojim mubarek rukama…“

Indžil je objavljen Isau, alejhisselam. Nažalost ni on nije sačuvan u izvornom obliku, u kome stoji:„On ne jede puno i nije škrt. Ne vara, ne govori ružno o drugima i nikada ne žuri. Ne sveti se radi ličnih stvari i nije lijen. Nikoga ne ogovara…“ U Indžilu još stoji:„Da dođe taj Munhamenna, kojega će stvoriti Uzvišeni Gospodar, da dođe taj Ruhu’lkuds od strane Rabba, On bi mene posvjedočio. I vi biste me posvjedočili. Vi postojite zajedno sa mnom, već dugo vremena. Rekao sam vam ovo da ne biste upali u sumnju i napravili grešku.“ Riječ Munhamenna, koja se spominje, na asirskom jeziku znači Muhammed.

Ponekad određeni muslimani u želji da što jače dokažu svoje tvrdnje ne provjere sve informacije pa s emože desiti das u neki dokazi “nategnuti” I do kraja neprovjernei, no, nama muslimanima je jasno I dovoljno iz same kur’anske objave da je Poslanik bio nagovješten I zbog niza činjenica koje sam danas naveo jasno je da je prirodno da Poslanik Muhammed, a.s., bude nagovješten, najavljivan  od prethodnih božijih poslanika, čiaj je ulog aizmeđu ostalog bila da odgoje, pripreme čovječanstvo za  “Pečat svih poslanika” donosioca krovne, posljednje Objave I Šerijata koji će važit do Sudnjeg dana.

 

Ovdje ćemo završiti našu današnju hutubu I najavit za naredni petak , inšaAllah, nastavak ovog govora zahvaljujući Uzvišenom što nas je odabrao da budemo muslimani, sljedbenici Poslanika islama, dio najodabranijeg ummeta-ummeta Muhammeda s.a.v.a.s. moleći Gad a nas milošću Svojom obaspe I naputi da slijedimo ispravnu stazu Muhammedou s.a.v.a.s. Amin!

 
Petak, 18.januar 2013.g., Hatib: Esad Bajić, Džemat Grabovci

[1] (Muhammed ibn Ismail el-Buhari, Et-Tarihul-kebir, Darul-fikr, bez godine, 7/374., hadis br. 1606.

[2] (Sunenut-Tirmizi, 5/585., hadis br. 3609.)

[3] (Musnedu Ahmed, 4/128., hadis br. 17203.)

[4] (El-Adžluni, op. cit., 2/164., hadis br. 2123.)

[5] (Muhammed ibn Abdullah el-Hakim en-Nejsaburi, El-Mustedreku ales-sahihajn, Darul-kutubil-ilmije, Bejrut, 1990.,

Napoemena: U trenutku sastavljanja ove hutbe koristio sam relevantnu literaturu na interentu iz koje sam koristio hadise onako kako su navedeni i citirao izvore kako sma citirao. Izlaskom iz štampe zbirke apokrifnih hadisa od dr. Šefika Kurdića uklonjeni su skoro svi ovi tekstovi a hadisi spomenuti na početku ove moje hutbe su označeni kao apokrifni pa stoga donosim i dio iz navedene knjige radi objektivnosti i istine:

Piše: dr. Šefik Kurdić

1. Da nije tebe,238 ne bih stvorio ni ostale svjetove (nebeska tijela)!

Ovaj hadisi-kudsi, također, nema nikakva osnova, prema hadiskim stručnjacima, sa merfu'-predanjima koja se vežu za Vjerovjesnika, s.a.v.s. Sagani, Sehavi i Ševkani kategorički tvrde da se radi o apokrifnom predanju.239 Imam Ed-Dajlemi bilježi, također, predanje Ibn Abbasa, r.a.: „Došao mi je Džibril i rekao: Muhammede, da nije tebe, ne bi bio stvoren ni Džennet ni Džehennem“ Verzija Ibn Asakira, pak, glasi: “Da nije tebe, ne bi bio stvoren ni dunjaluk”240

Bio sam vjerovjesnik dok je Adem još bio između vode i zemlje (tj. dok još nije ni bio stvoren). Hadiski stručnjaci kažu da ovaj hadis nema nikakva utemeljenja u hadisima Allahovog Poslanika, s.a.v.s.

Sujuti tvrdi da je ovo predanje ništavno, a Ibn Tejmijje da je apokrifno.241

Zerkeši smatra da ovakav tekst predanja nije poznat u hadisima Allahovog Poslanika, s.a.v.s. Pod ovim se podrazumijeva da postoje slična predanja, poput predanja Mejserea el-Fedžra, u on pita: Allahov Poslaniče, od kada si ti vjerovjesnik?, a on mu odgovara: Bio sam poslanik dok je Adem bio u fazi između duše i tijela.242 Zubejdi, tumačeći ove riječi, pojašnjava: to jest dok još nije bio ni rub (duša) ni džesed (tijelo).243

U predanju Ebu Hurejrea, r.a., i Ibn Abbasa, r.a., na pitanje: Kada si upisan kao vjerovjesnik?, on je odgovorio: Onda kada je Adem bio između duše i tijela, tj. dok nije bio ni duša ni tijelo.244

Na riječi: Bio sam vjerovjesnik, Sujuti kaže da obični narod još dodaje: ...dok još nije bilo ni Adema, ni vode a ni Zemlje! I, naravno, Sujuti ovo odbacuje kao neutemeljeno.245


2. Prvi sam vjerovjemik koji je stvoren, ali posljednji koji je poslan.

Sagani i Ibn Tejmijje smatraju ovo predanjc apokrifnim.246


 3. Ja sam djed svakom bogobojaznom.

Za ovo predanje Imam Sujuti kaže da nema nikakva osnova u hadisima Allahovog Poslanika, s.a.v.s.247


4. Kome se rodi dijete, pa mu dadne ime Muhammed, težeći time Allahovom blagoslovu, i on i njegovo dijete će u Džennet.

Ibnul-Dževzi, Ibn Hadžer, Ibnul-Kajjim i Ali el-Kari svrstavaju ovo predanje u lažne i ništavne hadise koje Allahov Poslanik, s.a.v.s., nikada nije izgovorio.248


5. Kome se rodi troje muške djece, a nijednom od njih ne dadne ime Muhammed, taj je pokazao veliku dozu neznanja.

Ime Muhammed ima prelijepo značenje i svakako ga je pohvalno nadjenuti djetetu. Prema nekim ispitivanjima, među evropskim muslimanima najčešće dječije ime je upravo Muhammed. Međutim, ovaj hadis je, zbog Ebu Hajseme Mus’aba b. Se’ida, koji se nalazi u nizu prenosilaca, ocijenjen kao lažan i nije ga Vjerovjesnik, s.a.v.s., nikada izgovorio.249


238 Ovo se odnosi na Allahovog poslanika, Muhammeda, s.a.v.s.
239 Vidi: El-Mevdu'atulul-kubra, 1/288-290; El-Esrarul-merfu'a, str. 288, predanje br. 385; El-Masnu', str. 150, predanje br. 255; El-Fevaidul medžmu'a, str. 326, predanje br. 18; Tabzirul-muslimin, str. 149, predanje br. 267; Silsilatul-ehadisid-daife vel-mevdu’a, str. 450, predanje br. 282.
240 Pogledaj ove dvije verzije: El-Esrarul-merfua, str. 288.
241 Vidi:El-Masnu', str. 142, predanje br. 233; Kešful-hifa, 2/132, predanje br. 2017; El-Fevaidul-medžmu'a, str. 326, predanje br. 19; Tahzirul- musulimin, str. 146, predanje br. 247; Silsiletul-ehadisid-daife vel-mevdu'a, 1/473-474, predanje br. 302.
242 Ovaj Hadis bilježe Ahmed, Buhari u svom Et-Tarihu, Hakim, Ebu Nuajm, Begavi i drugi.
243 Abdulfettah Ebu Gude u knjizi: Ali el-Kari, El-Masnu, str. 142.
244 Hadise sa ovakvim sadržajem bilježe Tirmizi, Ahmed, Darimi, Hakim, Ibn Hibban, Ebu Nuajm i Taberani.
245 Vidi o tome: El-Esrarul-merfu'a, str. 268.
246 El-Esarul-merfu'a, str. 269, predanje br. 352. i El-Fevaidul-medžmu'a, str. 326, predanje br. 19.
247 Vidi: Silsletul-ehadisid-daife vel-mevdu'a, 1/65, predanje br. 9.
El-Menarul-munif, str. 61, predanje br. 94; Tenzihuš-šeriatil-merfu'a, 1/198; Silsiletul-ehadisid-daife vel-mevdu'a, 1/319-320, predanje br. 171.
248 El-Menarul-munif, str. 61, predanje br. 94; Tenzihuš-šeriatil-merfu'a, 1/198; Silsiletul-ehadisid-daife vel-mevdu'a, 1/319-320, predanje br. 171.
249 Tenzihuš-šeriatil-merfu'a, 1/197; Silsiletul-ehadisid-daife vel-merfu'a, 1/627-631, predanje br. 437; Daifu Džalmiis-sagiri ve zijadetuhu, str. 848, predanje br. 5880

 

2/672., hadis br. 4228)

Poštovani posjetioci naše stranice želimo skrenuti pažnju na činjenicu kako stranica www.medzlis-konjic koristi tzv. "kolačiće" (cookies).Spomenute "kolačiće" koristimo samo kako bismo poboljšali funkcionalnost stranice.