Tue10162018

Last updateMon, 15 Oct 2018 10am

Font Size

Profile

Menu Style

Cpanel
Back You are here: Home Hutbe Mihret ef. Žiko A DOBRO KOJE ZA SEBE OSIGURATE NAĆI ĆETE KOD ALLAHA JOŠ VEĆIM

A DOBRO KOJE ZA SEBE OSIGURATE NAĆI ĆETE KOD ALLAHA JOŠ VEĆIM

Hvala i zahvala Milostivom Allahu, Onome koji nas daruje neizmjernom milošću i oprostom, a neka je salavat i selam na našeg Učitelja, s.a.w.s., na njegovu časnu porodicu, ashabe i sve njegove iskrene sljedbenike do Sudnjeg dana.

Najveća hvala pripada Allahu, dž.š., koji vjernicima, iskrenim Svojim robovima, ukazuje posebnu počast darujući im posebne blagodati koje nije darovao prijašnjim narodima. Stoji u predaji koju bilježi hfz. Ibn Redžeb:

„Kad je Musa, a.s., bio u prilici razgovarati sa Allahom, dž.š., on upita svog Gospodara: 'Gospodaru, jesi li ijednog roba počastio kao mene, jer ja sada razgovaram sa Tobom?'

Allah, dž.š., mu odgovori:

'O Musa, Ja ću imati robove koje ću počastiti više nego tebe. Dat ću im da poste ramazan i bit ću im bliži nego tebi sada. Dok sada s tobom govorim, između Mene i tebe je 70 hiljada zastora, a kad usposti ummet Muhammeda, a.s., kad im njihove usne pobijele, a lica preblijede, Ja ću im u vrijeme iftara podignuti sve te zastore za njihove dove.“

A na drugom mjestu Poslanik, s.a.w.s., kaže:

„Mom ummetu je uz ramazan dato što nijednom ummetu nije dato:

Miris postača je ljepši Allahu od mirisa miska, svi meleki traže oprost za postače dok se ne iftare, svaki dan Allah postačima uljepšava mjesto u Džennetu, svi se šejtani tada zaključavaju, postačima biva oprošteno na kraju dana, postač je u ibadetu sve dok ne ogovara, postač i kada spava ibadeti, uz  ramazan sve hurije govore: 'Ima li ko da nas prosi kod Allaha, dž.š., pa da ga On oženi?'

I post i Kur'an će biti zagovornici postaču na Sudnjem danu, dova postača se ne odbija.“

Hvala Allahu Milostivom koji je obradovao vijernike i dao im obećanje, a Njegova obećanja su istina.

Doista, ovosvjetska uživanja prouzrokuju da insan zaboravi na zadaću datu mu od Boga, dž.š., kako nebi prodao vječnu kuću za prolaznu, budućnost za sadašnjost. Ako posmatramo današnji svijet primjetit ćemo tjeskobu koja vlada, a sve je to zbog zasićenosti u svemu osim u vjeri. Svaka kriza, i moralna i socijalna i ekonomska se događaju zbog krize u vjeri, krize imana. Nedostaju ljudima obroci duševne hrane, vjere. Upravo ramazan nam je idealna prilika da se oporavimo. On nam pokazuje put kojim možemo postići da jedni druge, u ime Allaha, volimo, a da ostavimo istraživanje tuđih mahana. Da shvatimo da jedni kod drugih imamo svoj hakk za koji ćemo biti pitani, da shvatimo jačinu i vrijednost oprosta jednih drugima, jer stoji istina 'oprosti da bi ti bilo oprošteno'. Najbolji primjer nek nam bude naš Učitelj, s.a.w.s., koji poslije bitke na Bedru, zarobljenike, mušrike, tretira kao da nisu zarobljenici, daje im bolji smještaj i hranu nego što su je imali muslimani Medine. Također, nakon završene bitke, posmatrajući zarobljene mušrike, koji su izgledali jadno, Allahov Poslanik, s.a.v.s., je tada rekao:

“Da je Mut’am ibn Adijj sada živ i da zatraži od mene da oslobodim ove zarobljenike, sve bih mu ih ostavio (oslobodio).”(sahihu-l-buhari, 573/2)

A ko je Mut’am ibn Adijj? On je bio mušrik (idolopoklonik), živio je u okolini Mekke, nije primio islam, umro je na nevjerstvu.

Ali, zašto bi naš Poslanik, a.s., tako učinio?

Zato što Poslanik, a.s., nikad nije zaboravio nečiju dobrotu i pravdu, jer je ovaj čovjek pomogao Poslaniku, a.s., kad mu je bilo najteže u životu. Nakon što je izranjavan, popljuvan i izvrijeđan, napustio Taif, Poslanikov, a.s., povratak u Mekku bio je rizičan, nije imao adekvatnu zaštitu. Nakon što je pokušao kod nekoliko porodica ugovoriti da ga otprate do Mekke pod svojom zaštitom, Poslanik, a.s., jedino je kod porodice Mut’im ibn Adijja našao pozitivan odgovor.
Tada je Mut’im rekao:”Ja ću Muhameda uzeti pod svoju zaštitu.” Tada je pozvao sinove i ostatak plemena te im rekao:”Naoružajte se i rasporedite se po uglovima Ka’be, ja sam uzeo Muhameda pod svoju zaštitu!” i Poslanika, a.s., otpratio u Mekku.

Ovo je put našeg Učitelja, a.s., koji ne zaboravlja učinjeno dobro i koji oprašta kada ima za to priliku.

Kazano je: „ Dovoljna je sramota čovjeku to da mu se pokaže kod drugih ljudi ono što mu je skriveno kod njega samog, ili da kori svijet za ono što sam radi, ili da uznemirava svog sagovornika, ili da govori o ljudima ono što ga se ne tiče.

Ramazan je sredstvo za usavršavanje samoga sebe i spas od svih muka i belaja oba svijeta. Post i ramazan je duhovni ispit insanu, koji će nas svrstati u red iskrenih Allahovih robova. Allah, dž.š., kaže:“ O vjernici, propisuje vam se post kao što je propisan onima prije vas da biste bili bogobojazni (da biste se grijeha klonili)“ (El-Bekare, 183)

Da bismo se grijeha klonili, postali bogobojazniji, jer Allah, dž.š., ne želi patnju i tegobu svojim robovima. Cilj ramazana i posta jeste da naše odluke budu u skladu sa Njegovom voljom, da, kako smo izgradili džemat u džamiji izgradimo i džemat van džamije, zajedništvo i jedinstvo u svom mjestu, zajednici, ummetu.

U ovom mubarek mjesecu se najbolje čuje glas siromaha, nemoćnog, bolesnog. Zaštitimo se od džehennemske vatre makar sa pola hurme, uči nas Poslanik, s.a.w.s., a Allah, dž.š., kaže:

„A dobro koje za sebe osigurate naći ćete kod Allaha još većim, dobit ćete još veću nagradu. I molite Allaha da vam oprosti, jer Allah prašta i milostiv je.“ (El-Muzemmil, 20)

“Podstičem vas na ono što vas je Allah podstakao, a odvraćam vas od onoga od čega vas On odvraća!

Allah je Veličanstven, zapovijeda istinu i voli iskrenost. Daje dobro onima koji ga zaslužuju, prema stepenu koji imaju kod Boga. Po tome se dobri ljudi spominju i odlikuju  jedni u odnosu na druge!

Došli ste na mjesto stvarnog iskušenja, kad Allah prima od nekog samo ono čime on želi Njegovo zadovoljstvo. Strpljivost (sabur), u teškoj situaciji je ono čime Allah uklanja tegobu i spašava od brige. Strpljenjem se postiže spas na onom svijetu (Ahiretu).

Među vama je Allahov vjerovjesnik, ona vas upozorava i zapovjeda vam. Bojte se da vam uzvišeni Allah ne otkrije nešto, zbog čega bi vas omrznuo. A Allah, uistinu veli: “Allahova odvratnost, zaista, može biti veća od vaše odvratnosti prema sebi (El-Mu’min,10).

Pazite na ono što vam je Allah svojom Knjigom naredio i čemu vas je svojim ajetima (dokazima) podučio. Allah vas je podigao nakon što ste bili pali i oslabili. Čvrsto se prihvatite onog čime će vaš Gospodar biti zadovoljan.  Pokažite se pred svojim Gospodarom na ovim mjestima i zalužit ćete Njegovu milost  i oprost koji vam je obećao. Allahovo obećaje je istinito! Govor mu je iskren a kazna žestoka.

I ja i vi pripadamo Bogu. Živom i Moćnom. Njegova zaštita nam je zaleđe. U njemu tražimo utočište, na njega se oslanjamo i Njemu se vraćamo. Nek Allah oprosti meni i muslimanima!”

Poštovani posjetioci naše stranice želimo skrenuti pažnju na činjenicu kako stranica www.medzlis-konjic koristi tzv. "kolačiće" (cookies).Spomenute "kolačiće" koristimo samo kako bismo poboljšali funkcionalnost stranice.