Tue08142018

Last updateMon, 06 Aug 2018 10am

Font Size

Profile

Menu Style

Cpanel
Back You are here: Home Hutbe Numan ef. Ćosić Hutba: Briga za lični izgled

Hutba: Briga za lični izgled

Numan ef. Ćosić
06.05.2006.G.
Prkanjska džamija-Konjic

BRIGA ZA LIČNI IZGLED

Islam nudi čovjeku jedan sveobuhvatan program za život,odnosno za njegove ukupne aktivnosti.Mi smo ubjeđeni da taj uzvišeni program čovjeku donosi samo sreću i nadu u bolje sutra.Uzvišeni Allah kaže:“O vi koji vjerujete,odazovite se Allahu i njegovom poslaniku kad vas pozovu onome što će vam život dati...“-to je taj program koji će ljudima poboljšati život i učiniti ih sretnim.

Jedan od aspekata o kojem nas uči taj uzvišeni program jeste da održavamo našu vanjštinu i naš izgled.Musliman mora voditi računa o svom licu,o svojoj kosi,o svom odjelu,o svojoj obući...sve to treba biti čisto i uredno.

Onako kako se od muslimana traži da bude primjer u lijepom ponašanju i postupcima,to isto se traži od njega da bude primjer urednosti i čistoće u oblačenju i ukupnom izgledu.Muslimanski trgovci su prnosili islam narodima u na Istoku svojim lijepim postupcima iskrenim poslovanjem, bez varanja,i svakako svojim izgledom i vanjštinom.

Prvak ljudi Božiji poslanik Muhammed a.s.oblačio je lijepu odjeću i dotjerivao se svojoj porodici i svojim ashabima.Bilježi se od Džubejra ibn Mekisa da bi se poslanik uređivaokad bi mu dolazile delegacije iz različitih plemena:“Vidio sam Allahovog poslanika ,na dan kad je stigla delegacija iz Kinde,imao je na sebi jemenski ogrtač a i na Ebu Bekru i Omeru to isto.“

U komentaru ajeta iz sure El Earaf:“Reci:Ko je zabranio Allahove ukrase koje je On stvorio za svoje robove i lijepa jela iz opskrbe“-poznati mufessir Kurtubi navodi hadis od h.Aiše r.a.koja je rekla:“Neki ashabi su čekali Božijeg poslanika pred vratima,pa je pred izlazak prije nego ih vidi počeo gledati u čanak u kojem je bila voda,i počeo sređivati bradu i kosu.Upitala sam ga:“Božiji poslaniče,i ti činiš ovo?“

Odgovorio je:“Da,ako čovjek izlazi među svoju braću,neka se uredi,jer uistinu,Allah je lijep i voli ljepotu.“-Innellahe tajjibun juhibbu ttajjibe.

Istinski musliman neće zapostaviti sebe,niti se zaboraviti pored uzvišenih obaveza koje nosi u ovom životu,jer u njegovom shvatanju nije razdvojen vanjski od njegovog unutrašnjeg stanja.Lijepo uređen oblik je prikladniji časnoj sadržini i lijepoj stvarnosti.

Dakle,istinski musliman,svjestan i pravilnog rasuđivanja,jeste onaj koji ispravno procjenjuje između svoga tijela,svoga razuma i svoje duše,dajući svakome njegovo pravo,ne pretjerujući ni u jednoj od ovih strana na štetu druge.U tome će slijediti uputu Kur'ana i časnog poslanika.

Ne postupaju ispravno oni koji se brinu samo o svome tijelu,a pogotovo ne oni koji se oblače na oskudan i bezobziran način.Ta pojava u ovom periodu liberalizma i obaranja svih vrsta pravila ,normi i kodeksa,je suprotna pozivu islama i poslanika Muhammeda a.s.

Uzvišeni Allah kaže:“O poslaniče,reci ženama svojim, i kćerkama svojim i ženama vjernika neka spuste haljine svoje nizase...“ El Ahzab 59

U istom značenju veli Božiji poslanik:“Tri osobe neće ući u džennet niti će na Sudnjem danu Allah u njih gledati:dijete neposlušno svojim roditeljima,razgolićena žena koja se poistovjećuje sa muškarcima i čovjek koji ne vodi brigu o moralu svoje porodice.“

Prema tome,fino je da se uljepšavamo u granicama dozvoljenog bez ukusa i kiča.

Onako kako ne smijemo dati prednost tijelu na račun drugih komponenti (razuma i duše) isto tako nije ispravno da damo prednost ovim komponentama na račun tijela. Poslanik je sreo Abdullaha ibn Amra ib El As pa mu je rekao: „Nisam li ja čuo da ti postiš danju a noću ibadetiš?“ Odgovorio je: „Svakako, Božiji Poslaniče.“ Rekao mu je Poslanik: „Ne čini to! Posti i mrsi, spavaj i ustaj, jer uistinu i tvoje tijelo ima pravo kod tebe i tvoje oči imaju pravo kod tebe i tvoja žena ima pravo kod tebe...“

Islam podstiče muslimane na čuvanje svoga tijela i u pogledu uzimanja hrane; jasno ih upozorava da prekomjerno uzimanje hrane šteti organizmu; Božiji Poslanik kaže: „Nema gore posude koju čovjek može napuniti od njegovog stomaka. Međutim, kad treba jesti, onda jedna trećina za hranu, jedna trećina za piće a jedna trećina za njegovo disanje.“

Musliman se čuva narkotika, sedativa, alkohola i drrugog što je zabranjeno.

On zna da je jak vjernik Allahu draži od nejakog vjernika. Stalnu vitalnost i pokretljivost možemo postići pomoću umjerenosti, ravnomjernosti, stalnom aktivnošću i disciplinom. Poslanik nam naređuje da peremo našu kosu i da je držimo urednom.

Imam Malik ibn Muvettan navodi mursel hadis od Ata ibn jessara koji kaže: „Božiji Poslanik je bio u džamiji kad je ušao čovjek razborušene kose i brade. Poslanik je pokazao rukom na njega, kao da mu naredžuje da popravi kosu i bradu. On je to i učinio i onda se vratio. Vjerovjesnik tada reče: „ Zar ovo nije bolje, nego li da neko od vas dođe razborušene kose kao šejtan?“

Svojim ponašanjem i svojim izgledom musliman treba da plijeni poglede i da bude poželjan i rado viđen, a nikako ne smije biti odbojan i prezren.

Danas imamo takvih reformatora Islama i misionara koji pozivaju svemu više od ovoga navedenog-kao da im je cilj da budu što odbojniji i izoliraniji. Pojedine hadise tumače suhoparno i parcijalno poput hadisa u kome Poslanik kaže da Allah dž.š. neće pogledati u onog ko iz OHOLOSTI spusti svoje odjelo; oni u ovom hadisu nikad ne navode ključnu riječ a to je je-hajlae iz oholosti. Manji je problem što oni sebe prave takvima-potkresanima, ali je problem što i od drugih traže da budu takvi.

Pogledajmo zajedno Poslanikov hadis u kome on ponovo upozorava na oholost. U Muslimovom sahihu bilježi se od Ibu Mesuda da je Poslanik rekao. „ Neće ući u džennet ko bude imao u svom srcu i trunku oholosti.“ Neko od prisutnih je upitao: „ Čovjek voli da ima lijepu odjeću i lijepu obuću?“-(znači; da li se ovo ubraja u oholost?)

Poslanik je odgovorio:„Oholost je osporavanje istine i omalovažavanje ljudi.“

Iz hadisa se da nedvosmisleno zaključiti da je razlog negledanja Stvoritelja u njih upravo oholost a ne spuštena odjeća.

Ovo su pravilno razumjeli ashabi i oni koji su ih slijedili i po tome su postupali.Ebu Hanife je bio lijepe vanjštine.Jednog dana je vidio nekog čovjeka koji je sjedio sa njim u trošnoj odjeći.On se osamio sa njim i dao mu hiljadu dirhema da uredi svoj izgled.Čovjek mu je rekao:“Zar nisi čuo za hadis:“Uistinu,Allah voli da se vidi trag Njegove blagodati na Njegovom robu.“Ti treba da promjeniš svoje stanje,kako se ne bi od tebe krio tvoj prijatelj.“

I na kraju da napomenemo da pažnja i briga prema izgledu ne smije navesti muslimana na pretjerivanje u ukrašavanju i eleganciji do te mjere da se u njemu poremeti ravnoteža na kojoj islam toliko insistira.

Poštovani posjetioci naše stranice želimo skrenuti pažnju na činjenicu kako stranica www.medzlis-konjic koristi tzv. "kolačiće" (cookies).Spomenute "kolačiće" koristimo samo kako bismo poboljšali funkcionalnost stranice.